Franšízových konceptů přibývá

Franšízových konceptů přibývá

Mezi námi se najde mnoho lidí, kteří chtějí začít podnikat, ale kteří nemají žádný nápad nebo vizi, kterou by mohli realizovat. I proto upouští od své touhy mít svou vlastní pobočku, kde budou vítat hosty a prodávat jim své zboží. Je to ale velká škoda, že svůj sen takto zahazují. Mají totiž jednu možnost, a sice pustit se do takzvaného franšízového podnikání. Mluvíme o nastoupení do už rozjetého vlaku. 

Franchising funguje prostě a jednoduše – zkrátka si vyhlédnete franšízový koncept, jako je kupříkladu Extéria Market, poté si odkoupíte licenční práva, podepíšete smlouvu a získáte tím fungující a ověřené know-how, které lidé znají. Odbyde vám povinnost reklamy a start ve světě byznysu bude opravdu snadný. 

Možná si říkáte, že to zatím zní pohádkově. Určitě je ale někde háček. Jistě je háček v tom, že franšízových konceptů mnoho nefunguje. Opak je ale pravdou. V posledních letech franšízových konceptů na českém trhu výrazně přibývá. Stačí si jenom vybrat ten, který vám bude plně vyhovovat. 

Franšízám se na českém trhu daří

Poslední statistiky ukazují, že se franšízovým konceptům na českém trhu poměrně daří. V současnosti na českém trhu působí přes dvě stě prověřených franšízových konceptů, z nichž si zájemce může vybrat tu, s níž začne podnikat a pod jejímž jménem si novou pobočku otevře. 

Nejvíce je zájem o gastronomické koncepty, které jsou takovou jistotou. Zájem však roste mimo jiné i o realitní kanceláře a dále o prodejny smíšeného zboží. Populární jsou dnes taktéž kavárny nebo firmy nabízející volnočasové aktivity či služby.

Podnikání pod zavedenou značkou přitahuje stále více lidí

Podle posledních statistik láká zavedená značka a podnikání pod její záštitou stále více lidí. Pokud bychom současnost měli porovnat s rokem 2013, zájem o franšízové podnikání vzrostl o více jak deset procent. O víc jak šestnáct procent pak vzrostl počet franšízových poboček, kterých je v Česku už několik desítek tisíc.