Ať už jste podnikatel, který potřebuje prokonzultovat možnou další spolupráci na téma budoucích obchodních partnerů, nebo jen zaměstnanec, jež je pověřen, aby přišel na schůzku s důležitým obchodním klientem – věnujte následujícím řádkům pozornost. Je nutné, abyste se na obchodní schůzku dobře připravili, protože vždy se jedná určitě o důležité setkání, které by mohlo přinést pouze ovoce. Pakliže takovou schůzku zkazíte, je více než pravděpodobné, že byste se dočkali pouze nepříjemných dalších situací, protože by se vaše vystupování před daným partnerem rozeběhlo po celé republice, a tak byste si už o jiného dalšího obchodního partnera ani neškrtli. I když to nemusí vyjít, je nutné, abyste do dané obchodní schůzky dali maximum. Alespoň pro váš dobrý pocit z toho, že jste svou práci udělali nejlíp, jak jste mohli, a že už jste na vašem vystoupení nemohli nic zlepšit. Zkuste to s tímto malým kapesním průvodcem, který se pro obchodní schůzku naprosto hodí.
1. Mějte na paměti, co chcete probrat
Není nutné, abyste se na obchodní schůzce zaměřovali na to, jak se mají děti, jak se daří či co je nového. Zkuste to jinak. Přejděte rovnou k věci. Vždyť taková obchodní schůzka nemusí trvat věčně, stačí pouze krásná půlhodinka nebo hodinka. Nic jiného přece nemůžete chtít. Nevnucujte se vašemu budoucímu partnerovi s osobními otázkami, ale přejděte vždy rovnou k věci, jen tak dosáhnete úspěchu.
2. Co máte na sobě je velmi důležité
Pokud přijdete na takové setkání jako vandrák, bohužel se vaše šance na úspěch sníží na minimum. Musíte hledět na to, co si vezmete, protože jinak nemá vaše schůzka smysl. Nemůžete si vzít šortky, žabky a exotickou košili. Vsaďte na nestárnoucí klasiku, a to na formálnost a elegantnost. Ženy tedy rozhodně volí úzkou sukni nebo šaty, pánové sází na společenské kalhoty, polobotky a košili, která je vždy dobrou volbou pro takové příležitosti.